EUREKA! Kujawy i Polska ojczyzną R1a-M417 i kolebką I.E.

Moderator: Lappa


Posts: 640
Joined: Sun May 20, 2012 2:15 am

YDNA:
R1a1a
PostPosted: Fri May 09, 2014 2:14 pm
Atim wrote:Nie mam dostępu do całej pracy, więc nie wiem, na czym polegał i jakie ma dowody ten "najazd".


Przeciez masz internet?

http://arxiv.org/abs/1312.6639v2

Moge dodac nastepna...Tumulus = Kurgan

The first individual (P192-1) was excavated from a pit sanctuary near Svilengrad, Bulgaria, dated to 800–500 BCE. The other individual (K8) was found in the Yakimova Mogila Tumulus in southeastern Bulgaria, dated to 450–400 BCE.

...

For the Thracian individuals from Bulgaria, no clear pattern emerges. While P192-1 still shows the highest proportion of Sardinian ancestry, K8 more resembles the HG individuals, with a high fraction of Russian ancestry.

...

Interestingly, this individual [K8] was excavated from an aristocratic inhumation burial containing rich grave goods, indicating a high social standing, as opposed to the other individual, who was found in a pit [15].


Image

http://www.plosgenetics.org/article/inf ... 04353-g001

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Fri May 09, 2014 4:12 pm
Tomatoes wrote:
Atim wrote:Nie mam dostępu do całej pracy, więc nie wiem, na czym polegał i jakie ma dowody ten "najazd".

Przeciez masz internet?
http://arxiv.org/abs/1312.6639v2
Moge dodac nastepna...Tumulus = Kurgan
Ale pytam, jaki ma związek ta publikacja Lazaridisa z Praindo-Europejczykami, z pierwszym pojawieniem się i rozpoznaniem w Europie czy w Azji tych, którzy rozwinęłi w swojej grupie język praindo-europejski?
Jak wiemy, była to haplogrupa R1a-M417, albo niżej - Z645.

Przecież w tej pracy Lazaridisa nie ma o tym żadnej wzmianki. Przecież w całej tej pracy słowo Indo-Europen pojawia sie tylko raz i nie w zwiazku z Europą. Przecież ten artukuł mówi o czymś innym!
Więc po co zaśmiecać forum tymi dużymi obrazami, mówiącymi o czymś innym, o czymś nie mającym żadnego związku z tematem?
Proszę sobie to darować! I przejśc z tym może na inną stronę!

Posts: 640
Joined: Sun May 20, 2012 2:15 am

YDNA:
R1a1a
PostPosted: Sat May 10, 2014 2:51 am
Atim wrote:Przecież w tej pracy Lazaridisa nie ma o tym żadnej wzmianki. Przecież w całej tej pracy słowo Indo-Europen pojawia sie tylko raz i nie w zwiazku z Europą. Przecież ten artukuł mówi o czymś innym!


Nie mowi o czyms innym. Pokazuje ze twoja teza nie trzyma sie kupy. R1a nie ma nic wspolnego z EEF, tak jak ty to sobie wyobrazasz. To jest marker ludzi ANE ze stepu, ktorzy pojawili sie w Europie srodkowej podczas wczesnego okresu epoki brazu.

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Sat May 10, 2014 7:02 am
Error
Last edited by Atim on Sat May 10, 2014 8:02 am, edited 1 time in total.

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Sat May 10, 2014 8:01 am
by Atim » Sat May 10, 2014 7:02 am
Przecież w tej pracy Lazaridisa nie ma o tym żadnej wzmianki. Przecież w całej tej pracy słowo Indo-Europen pojawia sie tylko raz i nie w zwiazku z Europą. Przecież ten artukuł mówi o czymś innym!
Tomatoes wrote:
Nie mowi o czyms innym. Pokazuje ze twoja teza nie trzyma sie kupy. R1a nie ma nic wspolnego z EEF, tak jak ty to sobie wyobrazasz. To jest marker ludzi ANE ze stepu, ktorzy pojawili sie w Europie srodkowej podczas wczesnego okresu epoki brazu.

Temat tej strony nie tyczy się początku rolnictwa czy europejskiej ekspansji, tylko tyczy się ojczyzny Praindo-Europejczyków. A Praindo-Europejczycy, jak sama nazwa mówi, to ci, którzy łączą ljęzyki i udność Ariów indo-irańskich i ludność Europy.
Już dzis wiadomo, że to ród R1a z ojcowską mutacją Z645, albo wcześniej, M417.
To już wszystkim wiadomo i na nic się nie przyda zaklinanie rzeczywistości.
Od dawna kolebki Praindo-Europejczyków upatrywano w horyzoncie kultur ceramiki sznurowej, obecnej w Europie od około 3.000 lat przed Chr. I rzeczywiście znaleziono archeologiczne R1a na terenie horyzontu kultury ceramiki sznurowej, w Eulau nad Solawą. Groby były datowane na roko około 2600 przed Chr.

Ale łączenie kolebki Praindo-Europejczyków z horyzontem sznurowym to zbyt ogólne okreslenie, gdyż jest to ogromna przestrzeń od Renu aż po Wołgę. Tymczasem kolebka jednolitego prajęzyka wymaga, żeby społecznośc żyła w grupie zwartej i na niewielkiej przestrzeni. Tylko w takich warunkach grupa ludzi mogła wypracować jednolity język i go przekazywac następnym pokoleniom.

Okazało się, że Eulau leży na terytorium kultury amfor kulistych, należacej do horyzontu sznurowego. A ta kultura rodziła się na polskich Kujawach. Kultura amfor, rozwijająca się od około 4000 lat przed Chr. może też być uznana za matkę dla sznurowej.
Dlatego śmiało za kolebkę Praindo-Europejczyków R1a-M417 można uznać Kujawy.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Sprawa migracji rolników i początku neolitu to inny temat.
Bądź koleżeński i wyjaśnij to, co nam cytujesz; jaki to ma związek z Indo-Europejczykami.
(Przy okazji: na każdym forum obowiązuje zasada niewklejania zbyt obszernych zdjęć, bo one rozdymają stronę i utrudniają odczytanie całości. Zdjęcia należy zmniejszyć do co najwyżej 700 px szerokości).
Nie wiem, co oznacza skrót EEF. Nie zmuszaj do poszukiwania na na blisko 200 stronicach Lazaridisa, zwłaszcza nie wszyscy czytaja wprost z komputera, jeśli teksty sa obszerne (to sprawa zwroku i funkcjonowania komputera i internetu).

Otóz co do napływu ludności rolniczej do Europy to już bez Lazaridisa od roku-dwóch wiadomo, że ta napływowa z Anatolii ludność rolnicza to głównie haplogrupa G2a (tylko ta została rozpoznana we wszystkich cmentarzyskach pierwszych rolników z VI i V tysiąclecia przed Chr. w Europie). Ow "człowiek z Lodu" z Otzi (3.300 przed Chr.) też ma tę grupę.

Znany jest czas mierzony radiowęglowo tych rolników w kulturze ceramiki wstęgowej rytej (KCWR). Nad Dunajem (Balaton, Nitra) najstarsza faza to lata 5.700 do 5400 przed Chr. Na północ od Karpat - pod koniec tego okresu, około 5.500 lat przed Chr. Tak też datowano tę kulturę w mojej okolicy (zob. Agnieszka Cekaj-Zastawny, Osadnictwo sp;ołeczności kultury ceramiki wstęgowej rytej w dorzeczu Górnej Wisły, Kraków 2008)

Myślę, Tomateos, że wprowadza Cię w błąd wniosek Lazaridisa, że skoro on napisał, iż większośc dzisiejszej ludności europy pochodzi od może trzech przodków żujących chyba w mezolicie, to dla R1a lub R1b (Indo-Europejczyków) już nic nie zostaje!

To nie tak!
Weź komputer i licz. Masz dwoje rodziców. Oni mają już czterech. Dziadkowie - 8, pradziadkowie - 16, prapradziadkowie - 32 itd.
Możesz sobie obliczyć, że dla trzydziesego trzeciego pokolenia praojców braknie ludzi na całym obecnym świcie (7 miliardów), aby byli ich ojcami!
W genetyce temu rozumowaniu odpowiada badanie pochodzenia wstecz - według autosomów. Ale co nam to daje?

Gdy zaś weźmiemy haplogrupy Y-DNA, wtedy okaże się, że w Europie niewielu ma pochodzenie ojcowskie od G2a. Natomiast większośc ma pochodzenie od Praindo-Europejczyków: jedni od R1a (satemowego), a drudzy od R1b (kentumowego). (Wielu jednak twierdzi, że językowo jesteśmy wszyscy pochodni tylko od R1a, gdyż R1b pierwotnie miał język aglutynacyjny, z rodziny jezyków turkijskich).

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Sat May 10, 2014 8:21 am
Zalecasz mi Tomatoes stronę Tumulus Kurgan:
http://forwhattheywereweare.blogspot.co ... -page.html

Otóż ta strona nie ma charakteru naukowego.
Jej blogerem niue jest sopecjalista od genetykli lub archeologii. Jest nauczycielem, marksistą-leninistą, nacjonalistą i bojownikiedm baskijskim.

Głosi, że jak jezyk Vasconic tak i Baskowie to najstarszy lud prawie całej Europy (mapę załącza!)
Jest odporny na dane naukowej genetyki.
Nie przyjmuje do wiadomości, że 85 procent Basków nalezy do haplogrupy R1b-P312, a zatem nie może być starsza w Europie niż około 2500 lat przed Chr. 5 procent ma grupe I2 i I2a. Natomiast tylko po 2,5 procent ma haplogrupę E1b1 i J2. Więc nic nadzwyczajnego.
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Co do Kurhanów. Nie są one kulturą etniczną. Jest to element archeologii bardzo wielu etnosów i kultur starozytnych. Nie ułatwia on rozwiazania spraw prahistorii.
Natomiast Yamna czy Maykop to raczej dzieło R1b i późniejsze niż Praindo-Europejskie amfory kuliste.
M. Szmyt podaje analizy kontaktów i niektóre datowania.

Posts: 49
Joined: Wed Aug 08, 2012 10:49 pm
PostPosted: Sat May 10, 2014 10:18 am
Atim wrote:
Tomatoes wrote:
Atim wrote:Pule genowe genetyki populacyjnej mnie nie interesują. Mało są przejrzyste.


Genetyka populacyjna jawi Ci się jako osobnik z własną pulą genów?
Jeśli tak, lecz "mało przejrzyście", to już wszystko wiadomo! Widmo?
Można się dowiedzieć o czym Ty piszesz?
Jedno co mogę poradzić, zaakceptuj bajkę o wężu, i wykonaj zawartą w niej prośbę!
Najlepiej na Kujawy!

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Sat May 10, 2014 10:57 am
StaryJanusz1945 wrote:
Atim wrote:Pule genowe genetyki populacyjnej mnie nie interesują. Mało są przejrzyste.

Genetyka populacyjna jawi Ci się jako osobnik z własną pulą genów?
Jeśli tak, lecz "mało przejrzyście", to już wszystko wiadomo! Widmo?
Można się dowiedzieć o czym Ty piszesz?
Jedno co mogę poradzić, zaakceptuj bajkę o wężu, i wykonaj zawartą w niej prośbę!
Najlepiej na Kujawy!
Z czym innym proponujesz identyfikować Indo-Europejczyków, czyli tych, którzy tworzyli wspólny język i przenieśli go na Wyżynę Irańską i półwysep Indyjski, niż z haplogrupą R1a-M417 i jej subkladami?
Czy genetyka populacyjna dysponuje bardziej klarownym identyfikatorem?
Czy "pule genowe" jakiejś populacji, którymi przeważnie zajmuje się genetyka populacyjna, może coś bardziej wyraźnego zaoferować, niż tzw. domnieszki i ... ... ... ?

Faktycznie, chciałbym coś więcej na ten temat wiedzieć.

Posts: 49
Joined: Wed Aug 08, 2012 10:49 pm
PostPosted: Sat May 10, 2014 9:21 pm
Atim wrote:
StaryJanusz1945 wrote:
Atim wrote:Pule genowe genetyki populacyjnej mnie nie interesują. Mało są przejrzyste.

Genetyka populacyjna jawi Ci się jako osobnik z własną pulą genów?
Jeśli tak, lecz "mało przejrzyście", to już wszystko wiadomo! Widmo?
Można się dowiedzieć o czym Ty piszesz?
Jedno co mogę poradzić, zaakceptuj bajkę o wężu, i wykonaj zawartą w niej prośbę!
Najlepiej na Kujawy!
Z czym innym proponujesz identyfikować Indo-Europejczyków, czyli tych, którzy tworzyli wspólny język i przenieśli go na Wyżynę Irańską i półwysep Indyjski, niż z haplogrupą R1a-M417 i jej subkladami?
Czy genetyka populacyjna dysponuje bardziej klarownym identyfikatorem?
Czy "pule genowe" jakiejś populacji, którymi przeważnie zajmuje się genetyka populacyjna, może coś bardziej wyraźnego zaoferować, niż tzw. domnieszki i ... ... ... ?

Faktycznie, chciałbym coś więcej na ten temat wiedzieć.

Coś mi się wydaje, że nudzisz się w tej ochroniarskiej pracy.

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Sun May 11, 2014 3:25 am
StaryJanusz1945 wrote: Coś mi się wydaje, że nudzisz się w tej ochroniarskiej pracy.
Wolałbym od Ciebie coś naukowego, a nie przygaduszki dzieci w piaskownicy.
PreviousNext

Return to Język Polski

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron